Sabtu, November 26, 2011

Basic bolasepak

"Kalau setakat tahan bola pun bersepah tak payah main bola la Fakri..!" Katanya Jaafar sambil mengacau air milo yang di oder kastemer tetap, Pak Smael.

Jaafar merupakan bekas kapten pasukan bola sepak kampung meriam lama, beliau merupakan seorang perancang tengah yang verstail pada zama tersebut. Kalau nak di banding dengan pemain Liga Inggeris gaya permainan beliau tak ubah seperti bekas perancang tengah yang pernah dimiliki oleh pasukan Arsenal, iaitu Cesc Fabregas!

"Itu belum tengok dia passing lagi, barai!" Jeritnya Pak Smael dari tepi warung. 

Gua senyum nampak gigi peratikan gelagat lejen-lejen ni. Pak Smael ni masa dia jadi keeper kampung gua, bolos 3 bijik je! Terer tak terer?

Keh keh keh!

3 ulasan:

Unknown berkata...

Memang lejen. Tu belum kira sapa kena payung minum teh lagi.

Tak menjadi berkata...

Cerita pasal siapa kena payung siapa, nanti gua cerita lain hari.

Mama Mikhayl berkata...

oh lama giler tak jenguk blog wikilicks ni...dan pada tarikh post kamu ini diterbitkan, adalah tarikh saya sudah berhijrah ke Bahrain...sudah tidak di Malaysia lagi...kini, sudah setahun merantau...wikilicks, continue la berblog...
dulu saya dikenali sbg Daria. Kini saya sudah beralih arah ke blog baru dan dikenali dengan Mama Mikhayl...tgk, betapa lama tak berblog smp dah beranak pun...

wikilicks dah bekerja?