Ahad, Januari 30, 2011

Gaji

Hari ini hari paling tak heaven gua rasa, gua jeles tengok ramai orang muda termasuk tua yang beratur di suatu tempat yang gua rasa agak magik atau dalam bahasa mudahnya keramat.. ATM.

gua mula memperlahankan motorsikal gua apabila melalui deretan pemuda pemudi yang sedang beratur panjang.

"mengundi ke brader?" tanya gua sambil drop gear ke gear satu, gua saja buat-buat tanya soalan bodoh.

"eh takdela, ni ha orang ramai nak amik duit, kan dah gaji." balas pemuda segak berbaju Polo kolar terangkat tersebut. gayanya agak moden kontemporeri, bekasut putih jenama lacoste, jeans levis straight cut, rambut pula pacak stail shafiq rahim, di tanganya terkepit henpon jenis berihitam.

"oh, ye tak ye jugak laa.. gua lupe.." balas gua sambil menepuk helmet.

gua syak pemuda ni baya-baya gua, tapi gua lagi hensem walaupun helmet steng gua tak bervisor. keh keh keh..

setelah trafik agak lengang gua minta diri secara sopan santun.

sebelum gua buat willy kuda kepang, gua sempat mengangkat tangan ke brader baju Polo tadi menandakan budi bahasa budaya kita.








Tiada ulasan: