Jumaat, Mac 11, 2011

Apa nak jadi

Entah malapetaka apa, duit gua jadi tinggal 4 ringgit. Bila dah jadi macam itu, gua jadi panik. Dulu handal sangat sampai sebulan lebih tak kerja. Keluar rumah dah jadi pakai baju buruk buruk. Muka turut jadi tak berapa smart. Jalan pun tunduk tunduk. Usha makwe langsung hilang 'spirit'.

Nak dijadikan cerita, tiba tiba gua dapat akal pergi bank. Manalah tahu entah entah mesin ATM dah boleh keluar duit RM5 ke, ataupun gua punya duit beranak tahap sehari cecah 3 juta secara rahsia. Boleh juga gua pekena minum.

Jadi gua pun bergegas pergi bandar dengan memandu kereta bapa gua. 


Ok. Sekarang gua dah depan Mebenk. Ini masanya gua nak cuba nasib. Satu harapan pun gua tak simpan sebenarnya.

Tit..tit..

Peh..!! Meletup..!!

Tak semena-mena gua jadi sombong. Tekak terus muncul selera nak makan ayam. Rokok Gudang Garam baru bakar di bibir, gua baling jauh-jauh. Satu siri 'Bersamamu' pun tak terlintas dalam kepala.

Hairan juga gua. Siapa baik hati kasi gua duit ni. Nak kata gaji, tak cukup. Nak kata duit pencen, lebih dari separuh gaji ni. Mungkin duit khidmat cemerlang agaknya.

"Tuhan kalau nak bagi rezeki, macam macam cara..!!" kata gua dalam hati sambil tersengih sampai sepet sepet mata.

"hilang punca 22 Ogos"

6 ulasan:

Daria berkata...

wey bak sikit....hahaha..

cantu boleh la order chocolate cake gua, kan, kan? heheh

jgn lupa bersyukur.... ;)

Barry Allen berkata...

Keh keh keh.. Gua kan kuat berangan. Lu rasa gua berangan ke betul-betul?

Daria berkata...

nk kata berangan, benda mungkin terjadi....mana tau rezeki lu....gua ni kadang2 baik hati, slalu pk positive pasal kawan2..... ;)

eka berkata...

bak ahh barang dua tiga ratus posen . kau ni kalau kedek , kedek ngatt .

Tanpa Nama berkata...

ini dikatakan durian runtuh :)

Tanpa Nama berkata...

aku tgal rm6. makne nye aku okey lg la ek? hehe. rezeki lu :)