Jumaat, Mac 04, 2011

imaginasi ke real?

Tahun 1994 dulu, pantang ada pertandingan melukis gua terus nak masuk bertanding. Lukisan yang selalu gua lukis tak lain tak bukan Malaysia bila tahun 2020. 

Gua lukis kereta terbang, motorsikal terbang, orang pakai baju bersinar kaler emas dan perak, ada yang gua buat pakai helmet macam gaban dan itu untuk membezakan polis dengan orang awam. Menara kolumpo mesti ada, jalan berpusing-pusing tak tahu tiang kat mana, tapi kereta, motor semua terbang.

Gua tengok peserta lain tak ada pun yang nak lukis macam gua, semua lukis tema rumah la, tema bersantai tepi pantai la, buah-buahan tempatan la, tema sawah padi dengan matahari timbul celah bukit saja dah berapa ramai yang lukis.

2 ulasan:

Daria berkata...

kan gua dah ckp, lu mmg kuat verangan...masih nk argue.

Barry Allen berkata...

Ceh ini kerajaan punya impian, Tun punya wawasan 2020 nih. Gua ingat lagi. hehe..