Selasa, Mac 01, 2011

Rare!

Amacam rare tak
Sebenarnya, dah lama gua tunggu. Ini hari baru gua post, barulah rare.. keh keh keh.. (padahal gua malas) 

Sempena ini hari, yakni 1 haribulan 3 tahun 2011 gua akan rajin. Gua dah start nak cari kerja bersungguh-sungguh, gua tak nak terajang pintu lagi, gua tak nak lagi meragut tepi bank Muammalat macam selalu gua buat, tak nak lagi buat kerja tak tentu hala yang hasil entah kemana, tak nak lagi asah pisau rembo tajam-tajam sampai terbalik mata. (kalau gua tak update entri pun tak apa kot, Cik Daria?)

Jadi apa kata lu orang doakan gua dapat kerja cepat-cepat. Keh keh keh.. Maklumla gua pun nak juga merasa macam orang kerja pejabat dapat gaji bila hujung-hujung bulan tu. Bila dah dapat gaji boleh la gua simpan sikit-sikit lama-lama nanti jadi bukit, lepas tu boleh la gua pakai proton saga

6 ulasan:

Mama Mikhayl berkata...

waaaaaa bagus la barry.....teruskan semangat jitu itu....

btw, lu ada degree tak? kat tpt gua ni ada la jawatan pegawai kontrak...tapi kene ada degree...plus, kalau tak silap gua, dlm bln 3 ni ada karnival kerjaya kat pwtc, tapi tarikh gua tak pasti....lu try la survey...

ekabukanmakcikkau. berkata...

@barryAllen : gua nak tunggu lu post entry pasal lu dpt gaji tiap hujung bulann dan lu beli proton saga . lu tengok muka gua , muka serius ni weyh !

Tak menjadi berkata...

Daria: Hah! gua ada, gua ada degree. Kampeni ape cik Daria?

Eka: Ok. Lu tunggu, lu tunggu!

Mama Mikhayl berkata...

Kementerian Luar Negeri.....ada bran? PTD kontrak....tapi slalunye PTD kontrak akan dipertimbangkan utk diserap ke jawatan tetap kalau performance bagus...walk-in interview...jawatan dibuka sepanjang tahun, if lu layak, nama lu akan disenaraipendek....

bile tiba masa intake, dorang akan call...slalunye lelaki peluang cerah sket....nak2 kalau lu kacak...hehehehe....

lu boleh ckp bahasa ape lagi selain bahasa melayu ngan bahasa inggeris? keutamaan diberikan kpd candidate yang boleh ckp bahasa ketiga....

lu boleh pegi www.kln.gov.my untuk keterangan lanjut....atau lu leh private msg gua kalau lu bebetul interested....email je gua kat daria110780@yahoo.com

okey berry, penat ar type....sekian.

Tak menjadi berkata...

panjang lu type ni, memang panjang.. kalau gua dah krem tangan tu.

owh.. nanti gua tengok laman web dia, gua ingat nak memohon jugak tu.. keh keh keh.. kerja pejabat la gua nanti ye?

Mama Mikhayl berkata...

ha laa....lu mesti smart punye la kalau dapat keje tu...dengan kemeja dan tali leher....waahhh....

nnt kalau lu bebetul nk apply, gua leh bagi contoh essay kat lu...sebab, syarat2 nk apply tu nnt lu kene karang satu essay kenapa lu nk join KLN.....in English...200 words...

gua try tlg lu shortlisted kalau de rezeki lu...tapi resume kene mantap.....kay....