Khamis, Februari 03, 2011

ATM 2

ATM Pakcik itu memasukkan kad atm ke dalam mesin keluar duit automatik. Tapi taknya boleh boleh juga. Dia berusaha berulang ulang kali namun usahanya tidak berhasil. Pakcik yang kedua cuba membantu. Hasilnya tetap sama. Pakcik yang pertama tadi ambil keputusan bertanya orang di dalam bank.
Pakcik yang kedua ambil alih mesin atm. Kusangkakan pakcik yang kedua ini mampu melakukan yang terbaik berdasarkan lagaknya menjadi jurulatih pakcik yang pertama tadi. Sangkaanku jauh meleset. Pakcik yang kedua masuk kad terbalik sambil tersengih " Aih..taknye boleh juga..". Pakcik yang kedua turut mengikut jejak langkah pakcik yang pertama. Masuk ke dalam bank dan bertanya orang bank.
Sampai giliran pakcik yang ketiga. Pakcik yang ketiga nampaknya dari golongan professional. Sekejap saja dia settlekan pengeluaran duit, mengira ngira duit dan terus blah dengan muka yang puas dan buas. Hek eleh..baru tau ilmu keluar duit dah kedekut..tu kalau ada ilmu buat laut dia sorang je laa mandi laut kat depan rumah…

Tiada ulasan: