Isnin, Februari 07, 2011

Toyota

Tadi pagi gua ke benk, gua ada sedikit urusan dengan mesin ATM dan para pegawai benk. Pagi hari gua keluar, dalam pukul 8.30 pagi gua start kereta abah gua, panas enjin lebih kurang gua jalan. Maklumlah nak jadi kereta kena la lasak, siapa suruh jadi kereta, jadila manusia ke, laptop ke, jalan raya ke nasib kau la sebab jadi kereta. Gua menggeluncur dengan kelajuan 60mph.

Sedang dalam pengembaraan ke mebenk, gua layan radio brader, pengulas stesen radio tu ada mengatakan jalan jem. pehh.. gua dah start kucar-kacir, nak tekan minyak pun gua tekan brek, patut la kereta tak nak pergi brader, gua ingat ada jembalang hinggap kat tayar kereta abah gua dah tadi. Cilake punya pengulas radio saja buat gua kucar-kacir. keadaan kembali tenang setelah gua alih ke siaran lebih muda, lebih indie, lebih power. Baru lah kereta lama jiwa muda brader. Ok, abah gua merupakan peminat kereta lama pacuan roda belakang jenama Toyota KE20.

Pendekkan cerita, jemnya tak seberapa tapi gua sampai mebenk pukul 11.00 pagi apa cerita?

Menyesal gua folo pak aji kopiah bawak kereta. Pak aji nih jenis bawak kereta ikut haluan sendiri, sengaja gua biarkan dulu. Setelah lima belas minit gua bengang. 

Gua cucuk angin pak aji tu dengan harapan beliau memahami kehendak anak muda seperti gua ni, gua tengok pak aji tu tidak memberi sebarang tidak balas. Gua tekan hon, pehh bisu rupanya pacuan roda belakang abah gua nie, gua down kejap.

Nak potong gaya The Stig pula, gua takut nanti kereta gua dengan kereta pak aji jadi sama timbang, malu sakan gua nanti, tak pasal-pasal pak aji tu gelakkan gua. Jadi gua pasrah. Gua faham level enjin Vtec ni macam mana.

Nasib gua naik KE-20, kalau naik Supra gua dah terbangkan kopiah pak aji tu. Tunggu pak aji, tunggu. Gua pakai Supra nanti kita jumpa lagi. Nasib baik gua ke mebenk keluar duit 50 ringgit je, kalau gua ada 50 juta, time tu jugak gua angkat Toyota Supra.

Tiada ulasan: