Jumaat, Februari 04, 2011

Logo dekat-dekat serupa tapi tak sama.

Ini hari, ini jam, ini saat, gua nak main fakta hajatnya serba sedikit, kalau fakta gua berterabur lu orang betulkan ye?


GUCCI DAN  CHANEL
Pertama sekali bagi makwe-makwe yang suka shopping tu, kalau lu orang tak perasan logo ni dekat-dekat sama, jangan gelar diri kaki shopping.


CARRIER DAN FORD
Bagi brader-brader yang guna kreta ford buat panjat bukit, pergi pasar ke, buat resing ke satu je gua nak cakap, lu orang ada perasan tak logo Ford ni dekat-dekat nak sama dengan logo kampeni aircond dari Australia, jenama Carrier.


MINI, BENTLEY DAN CHRYSLER

 
Ini lagi satu hal, dah tak ada modal ke ambil sayap jugak buat jadi logo, dah tu semua nak sama pulak tu. Nak kata Freemason, ape kejadah pulak lambang sayap. Proton steady je pakai logo bulan bintang. kah kah kah..


FDA SEGA DAN CNN
Masa gua tengah darjah-darjah dulu gua selalu main video game tape jenama Sega. Tak perasan pulak gua, logo Sega sama dengan kampeni lain.


SINARMAS DAN AIRBUS
ini pulak gua tak tahu nak cakap apa, yang gua tahu, sinarmas kampeni dekat Jekartah, manakala Airbus kampeni buat kapal terbang brader. Bukan calang-calang.


SUN DAN COLUMBIA
masa gua daftar kelas kompiter dulu, kompiter banyak pakai Sun punya jenama. Entah apa kaitan barangan sukan dengan barangan kompiter pun tak tahu la. Ape kes ni sama ni?

LACKERS DAN CLIPPERS
Ok, dua-dua logo ni merupakan logo pasukan bola keranjang. Dua-dua pulak dari Los Angeles. Kes ni diklasifikasikan sebagai tak ada idea. Agak-agak la Manchester United dengan Manchester City pun tak macam lu orang.

KAMLOOPS BRONCOS DAN BOISE STATE

Ini pulak jenis malas nak buat logo lain, pakai masuk photoshop Flip image je. Senang. ni mesti zaman-zaman belajar dulu kerja kopi paste. Tapi ini tak apa sebab sekolah sama, maskot sekolah tu nama Broncos, sekolah pulak nama Boise state.


Ok gua tak nak cakap banyak, kalau salah lu orang tolong betulkan. Wachaaa!
 

Tiada ulasan: